Od ponad tygodnia uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z uruchomienia tunelu pod torami kolejowymi na Podzwierzyńcu. To bardzo oczekiwana inwestycja. Kiedy jednak otwarcie kolejnej – łącznika autostrady A4 z DK94?
Przejazd kolejowy w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877 zamknięty został 19 lipca. Wówczas zmieniono organizację ruchu, kierując go w nowo powstały tunel pod torami kolejowymi. Co istotne, na miejscu wciąż trwają roboty budowlane oraz prace wykończeniowe i porządkowe.
Nagranie z przejazdu nowym odcinkiem DW 877 oraz fotografie dostępne są na naszym profilu na Facebooku. Zachęcamy do odwiedzin!
Apetyt rośnie jednak w miarę jedzenia, a w Łańcucie toczą się przecież równoległe prace nad kolejną strategiczną inwestycją komunikacyjną. To powstający łącznik autostrady A4 (węzeł – Łańcut) z drogą krajową nr 94 (rondo w Głuchowie) – tzw. „wschodnia obwodnica Łańcuta”. Podobnie jak w przypadku tunelu, inwestorem jest Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie. Zwróciliśmy się do tej instytucji z pytaniem o planowany termin zakończenia prac.
Z informacji przekazanej przez p. Edytę Łozińską-Zubel – zastępcę dyrektora do spraw inwestycji, wynika, że aktualnie trwają prace związane z wykonywaniem nawierzchni bitumicznej (warstwy ścieralnej). Do realizacji pozostały prace związane z wprowadzeniem oznakowania poziomego i pionowego. Na całym odcinku są już realizowane prace wykończeniowe i porządkowe, po których zakończeniu inwestor przystąpi do procedur odbiorowych. Ich rozpoczęcie przewidywane jest na przełom września i października 2024 roku.
Te informacje oznaczają, że już jesienią funkcjonować będą równolegle dwa nowe rozwiązania drogowe, które rozwiążą problemy komunikacyjne wschodniej i północnej części Łańcuta. Szczególnie rozładować powinien się ruch skumulowany dotychczas na ulicach: Podzwierzyniec oraz Władysława Sikorskiego i części Tadeusza Kościuszki. Ruch tranzytowy będzie obecnie przebiegał autostradą i łącznikiem bezpośrednio na drogę krajową, a ruch lokalny został upłynniony, dzięki budowie bezkolizyjnego skrzyżowania z torami kolejowymi. Warto przypomnieć, że rampa blokowała ruch około ośmiu godzin na dobę.
Po więcej informacji o inwestycjach w Łańcucie odsyłamy do naszego specjalnego działu: Inwestycje.
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu Łańcut News nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.